Studie: britští rodiče mají pocit, že zanedbávají čas strávený s dětmi

Až 42 % britských rodičů trpí pocitem viny z toho, že zanedbávají své děti během pracovního týdne. Studii nechal zpracovat výrobce vitamínových nápojů Ribena Plus. Rodiče podle studie věnují dětem během pracovních dní zhruba 30 minut čistého času, což nepovažují za dostatečné. Rodiče mají za to, že 30 minut stačí jen k tomu, aby se s dítětem naladili na stejnou vlnu. To ve výsledku znamená, že na využití té správné nálady už čas nezbývá, a to rodiče frustruje.

Jiná studie však naznačuje, že ve chvíli, kdy se odpoutáme od různých rušivých elementů, především technologií, a soustředíme se na dítě, stačí nám k navázání kontaktu 12 minut. Během té doby je možné zjistit, jak se dítě mělo, co se stalo ve škole a plynule přejít do nějaké společné aktivity, ať už hry nebo práce na večeři apod.

Rodiče, kteří jsou pracovně velmi vytížení, denně stráví okolo půl hodiny snahou o to, aby se odpojili od myšlenek na práci a zaměřili se na rodinu.  Čtvrtina rodičů z výzkumu si myslí, že jim ani dětem po návratu z práce nebo školy nezbývá dost času naladit se na rodinnou atmosféru a dostatečně si ji užít.

Ve výzkumu se dokonce objevují asi 3 % rodičů, kteří si myslí, že se svými dětmi netráví žádný kvalitně strávený čas. 37 % rodičů uvádí, že po práci mají problém vypnout z pracovního módu a 45 % rodičů se cítí při kontaktu s dětmi pod tlakem, protože u toho myslí na domácí povinnosti a plně se nesoustředí na dítě.

Dětská psycholožka Claire Halsey v souvislosti s výsledky studie doporučuje rodičům jednoduchou strategii, jak efektivně navázat s dítětem kontakt. Dětem by se měly pokládat otevřené otázky, o tom, co se dělo u nich dělo během dne. Takové otázky umožňují dítěti více vyprávět o věcech, které samo  považuje za důležité.  Rodiče tak mají šanci více porozumět tomu, co se právě děje v životě jejich potomků a lépe s nimi komunikovat.

Psycholožka společně s rodiči připravila tipy na otázky, které vám mohou pomoci začít živou konverzaci s potomkem. Uvedené příklady můžete vnímat jako jednoduchou inspirativní pomůcku.

Děti ve věku 3 až 4 roky

  • Jak se jmenují hračky, se kterými sis dnes hrál/a?
  • Kdo je vyšší  – mamka nebo paní učitelka?
  • Pověz mi něco o nejlepší hře, kterou jste dnes hráli.

Děti 4 až 8 let

  • Vzpomeneš si, co jste dnes dělali o polední pauze?
  • Tipneš si, co jsem dnes dělal/a přes den já? Máš tři pokusy.
  • Kolikrát ses dneska zasmál/a? A co tě rozesmálo?

Děti 8 – 14 let

  • Mám pro tebe zajímavou historku, ale nejdřív mi taky musíš jednu říct.
  • Pověz mi nějaké školní drby, jsem jedno ucho.
  • Máš nějakou školní práci, se kterou bych ti mohl/a pomoci?
  • Už víš, co chystáte s přáteli tento týden?

Zdroj: Daily Mail

Podobné příspěvky

306720514_e633fba49e_z

Matějská pouť v Praze

Interaktivní výstava Odysseova dobrodružství

Fenomén singles ve 21. století

Hry pro rozvoj vyjadřovacích dovedností

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>